Oro i kroppen
Academy Award-vinnarna Warren Beatty, Eva Marie Saint och Karl Malden har huvudrollerna tillsammans med trefaldigt Academy Award-nominerade Angela Lansbury i en djupt rörande uppväxthistoria adapterad av Academy Award-vinnande pjäsförfattaren William Inge. Tonårige Clinton Willart (Brandon de Wilde) idoliserar sin känslokalle, narcissistiske storebror Berry-Berry (Beatty). När familjen Willart tar in Echo O'Brien (Saint) som inneboende tvingar sig Berry-Berry på den unga kvinnan. Echo upptäcker snart att hon är gravid och att Berry-Berry är pappan, men hans hjärtlösa behandling av henne driver henne till självmord – till unge Clintons förskräckelse då han har kommit att älska Echo.