Paul, Apostle Of Christ
Paul (Faulkner), som gått från att vara den mest ökända förföljaren av kristna till att bli en av Kristus mest inflytelserika apostlar, tillbringar sina sista dagar I livet I en mörk och kulen fängelsecell I väntan på att bli avrättad av kejsare Nero. Luke (Caviezel), hans vän och läkare, riskerar sitt liv när han tar sig till Rom för att besöka honom. Paul vaktas av den vaksamma Mauritius...