Prom Night
För tre år sedan såg Donna (Brittany Snow, John Tucker Must Die)med förskräckelse hur en besatt förövare (Johnathon Schaech, That Thing You Do!) mördade hennes familj. Ikväll är hennes gymnasiebal och även om hon är orolig över det förflutna ser hon fram mot att fira sin framtid med sina vänner. Det Donna inte vet är att den rubbade psykopaten har rymt från mentalsjukhuset. Han har återvänt för att jaga rätt på henne, fast besluten att döda alla som kommer i hans väg. Då natten går mot sin pulshöjande upplösning blir frågan inte vem som blir balens drottning utan vem som överlever mördarens bärsärkagång.