Alan Arkin, Sally Kellerman, Mackenzie Phillips och Harry Dean Stanton har huvudrollerna i den här knasiga komedin om två unga kvinnor som kidnappar en körskollärare och tvingar honom att köra dem från Los Angeles till New Orleans. Längs vägen hamnar de två tjejerna och den älskvärde förloraren i alla möjliga galna situationer, och när de väl är framme har de tre blivit polare.