Saving Mr. Banks
Tom Hanks och Emma Thompson gör huvudrollerna i den kritikerrosade sanna storyn om skapandet av Mary Poppins, en av Disneys mest älskade klassiker genom tiderna. Fast besluten att hålla ett löfte till sina döttrar, kämpar Walt Disney (Hanks) i 20 års tid för att få filmrättigheterna till den envisa författaren P.L. Travers (Thompson) älskade bok. Men inte förrän Walt ser till sin egen komplicerade barndom börjar han förstå vad det är som hemsöker Travers, och tillsammans ger de Mary Poppins liv på filmduken!