Julia
Inspirerad av Julia Childs unika liv och hennes långkörarserie som banade väg för de nuförtiden så populära matlagningsprogrammen. Genom Julia och hennes säregna optimism utforskar serien en tid av utveckling i amerikansk historia.
Coq Au Vin
Ställd inför allt större press från kanalcheferna måste Julia få rätsida på hur hon ska presentera ett komplicerat recept. Senare hotar inspelningstabbar programmets framtid – och Julias karriär.
När serien överskrider sin budget satsar Julia ännu hårdare för att fortsätta göra verklighet av sin dröm. Paul tampas med sin skräckinjagande svärfar och Alice kämpar med sin nya uppgift.