Saw
Skulle du välja döden för att få leva? Det är frågan som de två männen Adam (Leigh Whannell) och Gordon (Cary Elwes) måste ställa sig när de paras ihop i en dödlig situation. Bortförda av en seriemördare hålls de gömda i ett fängelse som är så sinnrikt byggt att de kanske inte kommer att kunna fly innan deras tillfångatagare beslutar att det är dags att stycka deras kroppar på sitt karaktäristi...