Sommarnattens leende
Romantisk komedi om kärleken och erotiken, såsom den gestaltas en svensk sommarnatt på ett slott vid förra sekelskiftet. Advokat Egerman och hans älskarinna, skådespelerskan Desirée Armfeldt, står i centrum. Plats finns också för grevar och tjänstefolk, tonårskärlek, försmådda fruar och äkta män. Regi: Ingmar Bergman. I rollerna: Gunnar Björnstrand, Eva Dahlbeck, Jarl Kulle, Ulla Jacobsson, Björn Bjelfvenstam, Harriet Andersson m.fl.