Starman
Regissören John Carpenter presenterar en romantisk science fiction, där Jeff Bridges är med och spelar en oskyldig utomjording, från en planet långt bort. Han får lära sig hur det är att vara en förälskad man. När hans rymdskepp blir nedskjutet i Wisconsin, hittar Starman (Bridges) fram till en avlägsen stuga som tillhör den unga änkan Jenny Hayden (Karen Allen), och klonar hennes döda mans form. Han övertygar Jenny att köra honom till Arizona genom att förklara att om han inte blir upplockad av sitt moderskepp inom tre dagar, kommer han att dö. Agenter från regeringen är dem på spåren och vill fånga utomjordingen, död eller levande. På vägen visar Starman kraften som finns i universell kärlek medan Jenny återupptäcker sina mänskliga, passionerade känslor.