Mayday
När en marinflygare från USA:s flotta (Ryan Reynolds) fastnar på fientligt territorium vid ett topphemligt uppdrag under kalla kriget, blir hans enda chans till överlevnad att forma en allians med en excentrisk före detta KGB-agent (Kenneth Branagh).