Survivor är en thriller om en av det amerikanska utrikesdepartementets säkerhetsexperter som får en tjänst vid USA:s ambassad i London. Hennes jobb är att stoppa terrorister från att ta sig in i USA och det placerar henne direkt i skottlinjen. Dödshotad, oskyldigt brottsanklagad, vanhedrad och på flykt måste hon till varje pris komma på hur hon ska rentvå sig och samtidigt stoppa en omfattande terrorattack som är planerad att äga rum under nyårsfirandet vid Times Square i New York.