Freddy Krueger invaderar en ny tonåringsgrupps medvetande - och mardrömmarna börjar igen. De lokala tonåringarna börjar dö och endast Nancy Thompson vet sanningen. Nu är hon läkare på det lokala mentalsjukhuset, och ensam överlevare av Freddys tidigare mördarrundor. Nu är det en kamp mellan hennes medarbetares misstro och tiden för att stoppa Freddy innan han dödar igen. Med Emmy-vinnaren och Golden Globe-nominerade Patricia Arquette (tv-serien "Medium", "True Romance"), Heather Langenkamp (TV: s "Bara tio av oss"), Oscars- och Golden Globe-nominerade och Emmy-vinnaren Laurence Fishburne ("Vad är kärlek att göra med det," TV "Miss Evers' Boys"), Golden Globe-vinnaren John Saxon ("Enter the Dragon", "The Appaloosa"), och Robert Englund som Freddy Krueger ("Urban Legend,""The Mangler").