The 7th Voyage of Sinbad
Det blir ett fantastiskt filmiskt äventyr när den legendariske Sinbad ger sig iväg på en farlig resa till den mystiska ön Colossus. Hans strävan är att bryta förbannelsen som är kastad över hans älskade prinsessa av en djävulsk magiker. Men innan Sinbad kan rädda henne måste han slåss emot en väldig samling mytiska monster, den människoätande Cyclops, ett sabelsvingande skelett, en blodtörstig tvåhuvad fågel vid namn Roc och en eldsprutande drake. Spelar i filmen gör Krewin Mathwes, Kathryn Grant, Torin Thatcher och den framhävs av Ray Masterhausens fantastiska visuella effekter. Nu med oklanderliga högdefinitionsövergångar som fångar Harryhausens magiska, iögonfallande specialeffekter i bländande Technicolor.