The Artist
Hollywood 1927. George Valentin är stumfilmens superstjärna, vars popularitet inte vet några gränser. Peppy Miller är en ung skådespelerska, som försöker få sitt genombrott i den glamourösa, men stumma, filmvärlden. Med lite tur och mycket skicklighet lyckas Peppy få en roll i Georges kommande film och tycke uppstår dem emellan. När ljudfilmen gör sitt intåg i Hollywood skiljs deras vägar dock åt och plötsligt är rollerna ombytta. Peppy är den stora stjärnan och George glöms bort. Ödet vill dock att deras vägar korsas igen.