The Breed
FBI-agenten Grant får mot sin vila i uppdrag att spåra upp en förlupen blodsugare som är fast besluten att avslöja regeringens hemliga planer på att integrera vampyrerna i samhället. Tillsammans med sin nya partner, den "gode" vampyrpolisen Aaron förjer Grant en rad spår och lik som leder till den ohyggligt vackra Lucys håla.