Kråkflickan
Kommissarie Jeanette Kilburn och den framstående psykologen Sophia Craven slår sig samman för att jaga en seriemördare som riktar in sig på unga män. Utredningen för dem in i en farlig värld av historiska övergrepp och mord. Serien bygger på svenska romanen med samma namn ”Kråkflickan” av Erik Axl Sund.