The Everest Dream
The Everest Dream följer skotska överlevare efter traumatiska hjärnskador på deras vandring till Everest Base Camp. När de ställs inför hög höjd samt fysiska och känslomässiga utmaningar visar de att motståndskraft, vänskap och beslutsamhet betyder mer än att nå toppen. Officiellt urval: Nepal IFF 2026.