The Illustrated Man
Rod Steiger spelar den vältatuerade titelrollen i denna fascinerande vision av undergång och fara baserad på den klassiska novellsamlingen av futuristen Ray Bradbury. Robert Drivas porträtterar en godmodig vandringsman som inte kan ta ögonen ifrån Steigers underliga illustrationer. Claire Bloom är den mystiska förförerskan som skapat "konst" som förbannar sin bärare - och som kommer till liv i en mardrömslik trio av berättelser. Två bortskämda barn gör lektid till dräpartid (från The Veldt). Skeppsbrutna astronauter vandrar över en planet förbannad av The Long Rain. Och kärleksfulla föräldrar väljer sina barns öde när slutet närmar sig (från The Last Night of the World). Var och en av bilderna från The Illustrated Man berättar en historia. Och varje berättelse slutar i skräck.