The Mysterious Lady
En romantisk stumfilm med den oefterhärmliga Greta Garbo som Tania, en exotisk rysk spion som oavsiktligt blir kär i en österrikisk officer, Karl von Heinersdorff, samtidigt som hon stjäl viktiga dokument från honom. Karl fängslas för de försvunna dokumenten men han rymmer och finner Tania, som han bekänner sin kärlek till. Kommer Tania välja sin kärlek till en man eller till hennes land?