The Paperboy
Oscarnominerade Lee Daniels (Precious) uppmärksammade filmatisering av Peter Dexters bästsäljande roman är en thriller du sent kommer att glömma, fylld av spänning och chockerande ögonblick. Nicole Kidman har hyllats för sin rolltolkning som Charlotte Bless och hon backas upp av Matthew McConaughey(Magic Mike), John Cusack (1408), Zac Efron(Hairspray) och sångerskan Macy Gray. The Paperboy tävlade om Guldpalmen i Cannes 2012. Journalisten Ward Jansen och hans partner och hans bror reser ner till Floridas djupaste träskmarker för att skriva ett uppmärksammat reportage som kommer att få den dömda mördaren Hillary Van Wetter frikänd. Till sin hjälp har de dödcells-groupien Charlotte Bless som har ett förhållande med Hillary men det är inte bara den dödsdömda fångens uppmärksamhet hon fångar. Snart inser det att de är fångade i ett nät mer komplicerat än de någonsin kunnat tro och att inget är som det först verkar.