Mud
En dag stöter de två tonårspojkarna Ellis och Neckbone på en mystisk främling som gömmer sig på en övergiven ö i Mississippifloden. Mannen kallar sig Mud och berättar en otrolig historia om hur han tvingats mörda en man för att skydda sin stora kärlek Juniper, och att ett pris är satt på hans huvud. Pojkarna bestämmer sig för att hjälpa Mud med mat och att leverera ett meddelande till Juniper åt honom, vilket visar sig farligare än de kunnat ana. Regi: Jeff Nichols. I rollerna: Matthew McConaughey, Tye Sheridan, Jacob Lofland, Reese Witherspoon, Sam Shepard, Sarah Paulson, Michael Shannon m.fl.