The Party
En svart komedi om Janet som just fått en ny, viktig roll i den brittiska politikens toppskikt. För att fira utnämningen ordnar hon en liten tillställning för sina närmaste vänner och allt går som planerat ända tills hennes man Bill avslöjar två stora hemligheter. Det sparkar igång en serie händelser som påverkar alla i rummet och innan kvällen är över har glas krossats, pistoler riktats och blod spillts. Regi: Sally Potter. I rollerna: Kristin Scott Thomas, Timothy Spall, Patricia Clarkson, Bruno Ganz, Emily Mortimer, Cillian Murphy m.fl.