Think Like a Man
Maktbalansen i fyra pars förhållanden blir störd när kvinnorna (Gabrielle Union, Meagan Good, Regina Hall, Taraji P. Henson) börjar använda sig av tipsen i Steve Harveys bok, "Act Like A Lady, Think Like A Man", för att få mer av vad de vill ha från sin man. När männen (Michael Ealy, Jerry Ferrara, Terrence J, Romany Malco) inser att kvinnorna fått reda på deras "äktenskapsregelbok", bestämmer de sig för att ett bra försvar är ett bra anfall, och kommer på en plan för att använda den här informationen till deras fördel. Låt könens krig börja!