Den vita filmen
Andra delen i Krzysztof Kieslowskis Trikoloren-trilogi börjar med en skilsmässa, där mannen Karol kastas ut i ett tomrum, förödmjukad av sin franska hustru Dominique. Karol hamnar utan fotfäste i sitt gamla hemland Polen. Hans väg tillbaka till självkänsla är att arrangera en raffinerad hämnd mot Dominiques svek, i ett försök att nå känslomässig jämlikhet. Regi: Krzysztof Kieslowski. I rollerna: Zbigniew Zamachowski, Julie Delpy, Janusz Gajos, Jerzy Stuhr, Juliette Binoche m.fl. (Trois couleurs: Blanc)