Thunderbirds
Filmen Thunderbirds är baserad på en brittisk TV-serie från 60-talet med samma namn och skildrar familjen Tracys intergalaktiska äventyr. Filmen utspelar sig år 2010. Världen riktar sitt intresse mot den mystiska ön Tracy i Stilla havet; en ö som inte bara hyser före detta astronauter samt Jeff Tracy och hans fem söner, utan också tjänar som högkvarter för den hemligstämplade internationella räddningskåren. Det som inte får hända händer då den lömska hjärnan bakom ett kriminellt nätverk, även kallad The Hood, lyckas ta sig förbi öns många säkerhetsspärrar. Målet är att ta över den internationella räddningskåren.