Trassel
Ett animerat äventyr om kungarikets mest eftersökta (och charmiga) tjuv, Flynn Rider, som av en slump träffar den blonda tonåringen Rapunzel. Hon har livslångt utegångsförbud och är fast i ett högt torn. Deras möte blir början på ett hårresande äventyr som innehåller en snabb polishäst, en överbeskyddande kameleont och ett läskigt gäng banditer. Regi: Nathan Greno och Byron Howard. Svenska röster: Molly Sandén, Måns Zelmerlöw, Fredrik Hiller, Lars Bethke, Lars-Göran Persson m.fl. Engelska röster: Mandy Moore, Zachary Levi, Donna Murphy, Ron Perlman, M.C. Gainey m.fl. (Tangled)