Underworld: Evolution
Kate Beckinsale är tillbaka som vampyrhjältinnan Selene i den efterlängtade uppföljaren till Underworld. Underworld: Evolution fortsätter sagan om kriget mellan de aristokratiska Dödsbringarna och de barbariska Lycanerna (varulvar). Filmen spårar början av den uråldriga fejden mellan de två stammarna när Selene (Kate Beckinsale), vampyrhjältinnan, och hennes kärlek Michael (Scott Speedman), den lycanska hybriden, försöker avslöja deras blodslinjers hemligheter. Berättelsen om action, intriger och förbjuden kärlek tar in i striden som avslutar alla krig när de odödliga måste möta sin vedergällning.