Västerns vilda dotter
Doris Day och Howard Keel som "Calamity" Jane och "Wild Bill" Hickok i denna sorglösa musikal baserad på två verkliga kändisar i den amerikanska västern. Calamity Jane är staden Deadwoods hårdaste och tuffaste brud. Bara Wild Bill Hickok är man nog att avslöja damen bakom allt tufft snack och pistolbältet. Oscar för Bästa melodi: "Secret Love".