White House Down
Polisen John Cale (Channing Tatum) har just nekats sitt drömjobb att skydda presidenten James Sawyer (Jamie Foxx) vid Secret Service. Han vill inte göra sin lilla dotter besviken, så han tar med henne på en rundtur i Vita huset. Under tiden intas byggnaden av en tungt beväpnad paramilitär grupp. När landets regering håller på att splittras och tiden rinner iväg är det upp till Cale att rädda presidenten, hans dotter och landet. Bland övriga skådespelare märks Maggie Gyllenhaal, Jason Clarke, Richard Jenkins och James Woods.