Yves Saint Laurent
Paris, januari 1957. Yves Saint Laurent, 21 år, presenterar sin första haute couture-kollektion, skapad för huset Dior. Han röner stora framgångar och möter för första gången Pierre Bergé, modemecenat och den som ska komma att bli både hans stora kärlek i livet och affärspartner. Aldrig kommer de att lämna varandra. Tre år senare grundar de företaget Yves Saint Laurent – ett modehus som ska bli ett av världens mest framstående och berömda. Trots både självtvivel och inre demoner lyckas Yves Saint Laurent med Pierre Bergé vid sin sida ge ordet ”mode” en helt ny innebörd.