I Walt Disney Animation Studios “Zootropolis 2”, hamnar nybörjarpoliserna Judy Hopps och Nick Wilde på en vindlande väg fylld av mysterier när Gary DeKrääl anländer till Zootropolis och vänder upp och ner på djurmetropolen. För att lösa fallet måste Judy och Nick jobba under täckmantel i oväntade nya delar av staden och deras växande partnerskap testas som aldrig förr.