Bättre sent än aldrig
Resan fortsätter till Marrakesh, som Harald alltid velat återse. Gänget testar en lokal specialitet, fårhjärna, och firar Kjelle som fyllt 70 år.
Alla älskar Italien, och nu får gubbarna äntligen se Sicilien. Claes tar med dem på schackboxning och gör sin version av gudfadern, medan Harald fiskar bläckfisk och Kjelle slår straffar på Ravelli.
I Edinburgh blir det inte en utan två Ravelli. Thomas har flugit dit sin bror för århundradets prank. Kjelle ljuger om sitt golfhandicap och Claes håller på duka under - av en säckipipa.
Gubbarna ska äntligen få lära sig hyfs av kung Charles före detta butler. Kjelle har fixat en favorit i repris - yoga, fast iförd kilt. Det slår fel och Harald blir sur.