Big Easy Motors
Det finns oupptäckta skatter i Louisianas bayous och Charles Handler vet hur man hittar dem. Tillsammans med sitt team har de i lång tid förvandlat bortglömda skrothögar till bländande specialbilar.
Charles och Trey snubblar över en 1970 Z28 Chevrolet Camaro djupt inne i bayouen som är i stort behov av restaurering. Om Charles kan autentisera och fixa den kan han se fram emot en hel del pengar.
Charles och Trey skat fixa rockstjärnan Pepper Keenans 1955 Chevrolet. I ett försök att bygga upp affärerna tar de sig an utmaningen att bygga om motorn så att den får ut över 400 hästkrafter.
Trey och Charles kämpar för att ge liv åt en samlares dröm – en Chevy El Camino från 1968. Förutom att den är full av rost saknar bilen två viktiga komponenter – en motor och en växellåda.
Charles och Trey hittar en Pontiac Firebird Trans-Am på en kompis skrotupplag och upptäcker att det är en sällsynt modell som kallas ”Bandit Edition”.
Charles och Trey beger sig till en gård strax utanför stan för att köpa sitt senaste projekt - en nedgången Ford Mustang från 1967. Efter att ha upptäckt dess sällsynthet ställs de inför tuffa beslut.