Bilprovningen
I premiären av Bilprovningen möter vi personalen på stationen i Tidaholm. Vi får träffa den färgstarke stamkunden Kjell, bilmekanikern från Habo som besöker stationen mer eller mindre varje dag.
I kvällens avsnitt av Bilprovningen är vi tillbaka på stationen i Tidaholm där stamkunden Kjell är djupt oroad över att husbilen som skall besiktas inte kommer att starta.
I kvällens avsnitt av Bilprovningen upptäcker Lasse ett fel på en Harley Davidson som hade kunnat innebära stor fara för kunden.
Följ med besiktningsteknikern Bengt på cruising! Bengt jobbar ideellt med Classic Car Week, som kallas ”Sveriges största bilträff”. Det blir ett vimmel av fantastiska bilar och människor.