Black Cake
Eleanor Bennett förlorar sin kamp mot cancer och lämnar sina barn en flashenhet som innehåller otaliga berättelser om hennes resa från Karibien till Amerika. Historierna chockar hennes barn och utmanar allt de vet om familjens ursprung.
Covey
I slutet av 1960-talet försvinner en brud på rymmen vid namn Covey i vågorna utanför Jamaicas kust. I nutid förlorar Eleanor Bennett sin kamp mot cancern, och efterlämnar till sina två barn en flashdrive som innehåller otaliga historier om hennes förflutna.
Benny och Byron blir chockade när en främling dyker upp oannonserat för att lyssna på Eleanors sista inspelning.