Branson
Words and Music
En genomgång av Bransons unga år. Som dyslektiker hoppar han av skolan vid 15 års ålder och grundar tidskriften Student, vilket banar väg för en postorderskivbutik och så småningom Virgin Records och Virgin Megastores.
Atlantic
Vi tittar närmare på Virgin Atlantics lansering och Bransons försök att locka till sig mediernas uppmärksamhet, bland annat genom att utmana det transatlantiska hastighetsrekordet i båt samt hans dödsföraktande ballongflygning över Atlanten 1986.
En granskning av Virgin Atlantics strid mot British Airways, som slutade i ett vunnet förtalsmål för Branson. Från outsider till välbärgad kapitalist fortsätter Branson att sträva efter nya världsrekord och marknadsföring för sitt företag.