Breaking New Ground
The Parlor
Robert träffar sitt team för att börja renovera sitt 200 år gamla hem. Han står inför några svåra beslut eftersom han vill bevara allt.
The Kitchen and Dining Room
Köks- och matrumsrenoveringarna blir en av Roberts största utmaningar såväl ekonomiskt som beslutsmässigt.
Under renoveringen av sin huvudsvit försöker Robert få ett grepp om sina rötter och hur han blev den han är i dag.
Robert försöker hitta balansen mellan kreativa och byggnadsmässiga utmaningar samtidigt som han lär sig mer om sin nya gemenskap.
Medan Robert bygger en unik dansstudio och ett rum åt en blivande familj reflekterar han över sin ursprungliga avsikt: att fylla huset med glädje.
Robert arbetar dygnet runt för att säkerställa att specialsviten åt hans mor passar en drottning.