Burning Bush
Detta dramat i tre delar återvänder till en avgörande tid i modern tjeckisk historia. Det börjar med studenten Jan Palachs chockerande handling då han i protest mot den sovjetiska ockupationen satt eld på sig själv på Vaclavplatsen i Prag 1969.