City of God: The Fight Rages On
Wilson träffar en reporter som vill undersöka korruptionen inom polisen. Barbantinho försöker ordna ett möte mellan Curió och Bradock.
Mitt i en dödlig revirkamp använder sig PQD av sin militära bakgrund för att hjälpa Curió. Jerusa iscensätter ett bakhåll.
Mitt i kaoset efter Bradocks oberäkneliga beteende hittar Wilson och Lígia en mystisk koppling till en lokalpolitiker.
Militärpolisen invaderar Guds stad. Wilson säkrar graverande bevis mot Jerusa. Berenice står upp mot Reginaldo.