Commando Missions
Heraklion Operation
På norra Kreta landar sex kommandosoldater i en vik. På denna ö som har varit ockuperad i två år har de fått ett högriskuppdrag - att infiltrera Heraklions flygfält för att förstöra Luftwaffes bombplan och stridsflygplan.
Frankton Operation
Den 7 december 1942 går tio brittiska kommandosoldater ombord på fem kanoter mitt ute på havet utanför Frankrikes kust. Deras mål är att ta sig till Girondes flodmynning och sedan uppför floden till Bordeaux för att sabotera tyska fartyg.
Mitt under återerövringen av Italien stötte de allierade på Winter Line - en ointaglig försvarslinje byggd på krönen av en bergskedja. De beslutade sig för att kalla in en mycket speciell kommandoenhet, First Special Service Force.