Craig - bäckens kung
När Craig gör en karta över hela bäcken så för det honom och hans vänner till den farliga Gifteksdungen.
När Craig och Jessica blir utelåsta har Craig inget annat val än att ta med sin lillasyster till bäcken.
Den sista boken i fantasy-serien som Kesley älskar försvinner, så Craig hjälper henne lösa mysteriet med vem som tog den.
Efter att ha mött Vildmarkessa, Vildmarkens Väktare, blir Kelsey inspirerad att hjälpa kvarterets djur.