Death Valley
En grupp vandrare har planerat en tur när en av dem hittas död vid foten av ett vattenfall. Jamie Mallowan utreder fallet, med hjälp av John Chapel.
Teaterregissören Menna Hughes hittas strypt på Hedd Wyn Theatre under repetitionen av en ny uppsättning av Hamlet. Janie måste nysta i allehanda teatrala intriger och divalater, alltmedan John passar på att ta över rollen som Claudius i pjäsen.