Morden i Marlow
I säsong två av Morden i Marlow har livet i staden börjat återgå till det normala, efter de fruktansvärda trippelmorden som skakade samhället. När en ny våg av mystiska händelser drabbar invånarna kallar polisen in den pensionerade arkeologen Judith Potts, prästhustrun Becks Starling och hundrastaren Suzie Harris för att lösa fallen.
Judith tar hjälp av den uttråkade pastorsfrun Becka och hundvakten Suzie som har en personlig koppling till mordet. Trots varningar från polisen förhör de chefen för det lokala auktionshuset och en vapenentusiast. Snart dyker nya ledtrådar upp.
Morgonsolen lyser över välklippta gräsmattor och nymålade staket i förortsidyllen Linnet Close. Men när en man hittas brutalt mördad måste Judith, Becks och Suzie gräva bland obehagliga hemligheter som döljer sig under invånarnas välputsade fasader.
Polisen hittar fler ledtrådar i fallet med de nyligen upptäckta kvarlevorna och när identiteten avslöjas inser Judith, Suzie och Becks att de varit helt fel ute. Kan skelettet ha kopplingar till den döde mannen i Linnet Close?