Diddy on Trial: As It Happened
The Freak-Off
Vittnesredogörelser inleds i Sean "Diddy" Combs brottmålsrättegång i New York. Åklagarens huvudvittne Cassandra Ventura vittnar mot sin före detta pojkvän och chef.
The Assault
Cassandra Ventura beskriver ögonblicken innan Combs överföll henne, fångade på den numera ökända övervakningsvideon. Kid Cudi vittnar och återger ögonblicket då han fick veta att hans bil hade satts i brand.
Starka vittnesmål om övervakningsvideon och en anklagelse om att Combs dinglade en kvinna från en balkong. "Jane", ett påstått offer för sexhandel, vittnar om sin första freak off.
En före detta flickvän som vittnar under pseudonymen "Jane" delar med sig av detaljer om "hotellnätter" som hon spenderade med Combs och olika manliga eskorter. I korsförhöret ifrågasätter försvaret om det var svartsjuka – inte trauma – som låg till grund för hennes vittnesmål.
Efter mer än sex veckors vittnesmål och 34 vittnen har båda sidor slutfört talan i brottsrättegången mot Sean "Diddy" Combs. Kommer mogulen att gå fri nu när jurymedlemmarna avgör?