Flapjack
Flap och kapten är tvungna att ta spårvagnen för att ta sig hem, en tudelad upplevelse./Kapten Handers tror att Kapten Knoge stulit hans hand och kräver den tillbaks.
Gänget ger sig ut i den farligaste riktning på havet man kan tänka sig…västerut!/Flappy har den dåliga smaken att stifta bekantskap med en slemmig råtta vilket gör alla i Busvädershamn upprörda.