I staden Dillon i Texas betyder amerikansk fotboll allt, och pressen ökar när Dillon Panthers går in i försäsongen omringade av pressen, talangscouter och skyhöga förväntningar.
Eyes Wide Open
Med hjälp av hopp och mod förvandlas tragedi till läkning. När stjärnan och quarterbacken Jason Street skadas allvarligt börjar hela staden Dillon att be för honom.
Staden Dillon vänder sig mot Coach Taylor efter en svår förlust mot uppstickaren Milbank Rattlers. Skolans tjänstemän skyller ifrån sig, föräldrarna bråkar och lagandan är sämre än någonsin.
Fjärde perioden är vår. Med bara några dagar kvar till Arnett Mead-matchen visar det sig att Ray ”Voodoo” Tatum kanske inte är den ledare som laget behöver när det skär sig mellan honom, Coach Taylor och de andra spelarna.
För goda vänner och Texas för alltid. Dillon Panthers är frustrerade över att förra veckans viktiga seger över Arnett Mead kanske kommer att strykas på grund av rekryteringen av Ray Tatum.