James är en lovande fotbollsspelare på high school som värvas av Beverly High Schools fotbollscoach Billy Baker. Spencer känner sig kluven inför att flytta, men hans mamma och bästa vän övertygar honom att det är en chans han inte får missa.
Spencer och Jordan tillbringar en oplanerad dag tillsammans i Crenshaw, då rikemanssonen från Beverly Hills för första gången får uppleva det verkliga livet i South Central L.A. Samtidigt kämpar Billy med sin identitet som pappa.
Efter en tre veckor lång vinnarvåg frestas Spencer av rikemanslivet i Beverly Hills, vilket leder till ett oväntat äventyr med Asher. Samtidigt blir Coop frestad av en helt annan livsstil - gänglivet.