The Chi
Brandon ber Kevin om hjälp. Laverne och Greavy fattar ett livsavgörande beslut. Samtidigt försöker Amir dra nytta av Emmetts extrajobb, medan Quentin återvänder till stan för att göra en egen undersökning.
Brandon söker en tillflykt efter att Jerrika har sparkat ut honom. Ronnie är fysiskt och mentalt utmattad och stöter på Rafiq. Samtidigt tar Quentin ett värdefullt föremål från Trice, medan Kevins sökande slutar med att Brandon gör en dålig affär med Reg.
En kvartersfest sammanför Brandon, Ronnie, Emmett och Kevin. Brandon hamnar i en konfrontation med Ronnie och blir överraskad av Jerrika.
Brandons agerande sätter hans relation med Jerrika på spel. Ronnie avslöjar hemligheter om sin surrogatsons förflutna och ger avgörande information till polisen. Samtidigt slår Emmetts skobluff snett.