Power Book II: Ghost
"Ghost" följer Tariq som försöker balansera sina drogaffärer, sina betyg, sitt kärleksliv och sin familj. Det enda sättet att undvika hans fars öde är att bli till honom - fast bättre.
När Tariq börjar sitt nya liv på Stansfield University så slits han mellan två världar: Att leva sitt liv som en vanlig student, eller att langa knark och rädda den familj han har kvar.
Tariq försöker förstå vem James St. Patrick var för människorna i hans liv, hur det formade Tariqs egna liv, och hur minnena av James St. Patrick och Ghost definierar mannen Tariq vill bli.
Efter att Monet gått med på att göra affärer med honom, så påbörjar Tariq sitt spel för att kontrollera drogmarknaden på universitetet. Samtidigt försöker han skydda sin och Monets inblandning.
Det är Tariqs 18-årsdag, men det finns varken anledning eller tid att fira. Saxe ger honom information som kan förstöra Tashas fall.
Tariq fruktar att han hamnat i en våldsam spiral med Cane för att han släppt in Brayden i deras affärer med familjen Tejada. Cane visar vilket pris som ska betalas för att hans namn nämnts.