Gärdsgårdsserien
Reportern Joel Segerdahl besöker division 7-laget IFK Bärnared där han träffar grisbonden Sven Isaksson som har sin ladugård precis vid planen. När laget behöver förstärka truppen för att de är för få, får bonden Sven hoppa in och stötta upp laget.
Vi träffar Christer Myrnell och Janne Johansson i Ljungby. De är i 70-års åldern och båda har precis börjat spela fotboll.
Morgan Bohman har filmat och kommenterat 771 matcher, för att inte bli bortglömd. Matcherna han kommenterat bränner han på DVD och försöker sälja till lagen. Som mest har han fått 36 kronor.